Geen categorie

Expositie Henk Kuizenga

Ooltgensplaat – ‘De kunst en cultuursector valt of staat met de betrokkenheid van kunstminnend publiek,’ zo sprak Harald Jassoy bij de opening van de expositie van kunstenaar Henk Kuizenga.

Door Jacquelien Wielaard, bron: www.ggof.nl

Jassoy, kunstenaar en voorzitter van Kunststichting Goedereede, gaf op verzoek van initiatiefneemster Hanneke Reijs, zijn medewerking aan de tentoonstelling en het samenstellen van een oeuvre catalogus over Kuizenga. Mede dankzij de inzet van Beatrijs van Rheeden en Ivo Teeuwen kunnen bezoekers kennis maken met het werk van de internationaal befaamde beeldhouwer.
Het werk van Henk Kuizenga is de eerste expositie in het voormalige Raadhuis in Ooltgensplaat dat dankzij Welzijnsfonds Oostflakkee is gerestaureerd.

Thema’s van de kunstenaar zijn vaak gerelateerd aan gebeurtenissen uit het recente verleden. Zijn beelden geeft hij hiermee een maatschappelijke lading mee, zonder overdreven expressie, aldus Jassoy.
De oeuvre catalogus geeft inzicht in het leven en werk van Kuizenga en zijn inbreng binnen de Nederlandse kunst en cultuur.

De overzichtstentoonstelling is geopend van 25 juni tot 1 oktober 2021 op vrijdag en zaterdag van 13.00 tot 17.00 uur. Adres: Kaai 2 in Ooltgensplaat.
Voor groepen kan een afspraak worden gemaakt via de website www.henkkuizenga.gover.nl