kinderfaculteit

Kinderfaculteit

De kinderfaculteit is een initiatief van de dorpsraad samen met de basisscholen uit Ooltgensplaat. Tijdens een school jaar worden voor de kinderen van groep 5 t/m 8 activiteiten georganiseerd. Cultuur, educatie en soort staan centraal, samen met de verenigingen, Go Sport en Stichting Zijn Jongerenwerk worden de activiteiten verzorgd.

Gedurende het schooljaar worden de activiteiten na schooltijd gehouden en duren ongeveer een 60 minuten. De activiteit kunnen niet altijd binnen dit tijdsbestek worden gehouden, daarom vinden sommige activiteiten meerdere keren plaats, zodat de kinderen de activiteit goed kunnen afronden. De bijdrage voor een activiteit is €1,- per keer. Tijdens iedere activiteit krijgen de kinderen iets te eten en drinken. De bijdrage die wordt gevraagd, dekt niet de kosten voor de activiteit, daarom zijn we blij met sponsorgeld en de gemeentelijke bijdrage die we mogen ontvangen.

Ieder jaar wordt een nieuwe activiteitenkalender gemaakt en het is een uitdaging telkens nieuwe dingen te bedenken. De activiteitenkalender wordt op de website gepubliceerd en de basisscholen delen flyers aan de kinderen uit. De kinderen kunnen zich maandelijks inschrijven en ontvangen een betaalverzoek via de mobiele telefoon. Hiermee wordt de stroom van contante middelen beperkt.

Om teleurstellingen te voorkomen is vooraf inschrijven verplicht. De vrijwilligers kunnen dan rekening houden met de aanschaf van materialen, ed.

Wilt u ook een keertje helpen bij een activiteit, fijn! Neem contact op met Adriaantje van Enthoven of jeugd@dorpsraadooltgensplaat.nl

Geen evenementen gevonden!