O’Jac

O’jac

Het O’jac is in 2020 samen met Stichting Zijn Jongerenwerk opgericht. De verenigingen en kerken zijn bij dit initiatief betrokken en nadere invulling over de invulling van de avonden O’jac moet nog worden bepaald. Door de gevolgen van COVID-19 heeft het O’jac niet de start gemaakt die gepland was. Het streven is om maandelijks het O’jac te laten plaatsvinden, jongeren van 11 tm 22 jaar zijn van harte welkom om deel te nemen. Het O’jac vindt voornamelijk in ’t MFC in Ooltgensplaat plaats. Uiteraard zijn er weleens uitzonderingen, deze worden tijdig met de jongeren gedeeld, via social media en flyers. De jongeren tm 13 jaar zijn van 18:30 tot 21:00 welkom en de leeftijd hierboven tm 22 jaar zijn van 21:00-23:00 welkom.

De invulling van de avond is divers. De jongeren kunnen deelnemen aan de activiteit die die avond plaatsvinden, maar kunnen ook komen om te chillen, gamen en relaxen. Iedere keer wordt er een activiteit georganiseerd, van pannakooi, fifa toernooi tot darten alles is mogelijk. Het is een vrije inloop en inschrijven is niet verplicht. De toegang is gratis en voor drinken en een snack wordt gezorgd, dankzij de dorpsraad en onze sponsoren. Als er een activiteit wordt georganiseerd is het wel wenselijk om in te schrijven, zodat vooraf teams samengesteld kunnen worden of materialen ingekocht.

De activiteiten worden jaarlijks bepaald en samen met de jongeren bedacht. In de activiteitenkalender op de website worden de avonden bekend gemaakt en kunnen de jongeren zich aanmelden. In groep 7 en 8 van de basisscholen worden flyers uitgedeeld, ook op social media worden de avonden bekend gemaakt en via de activiteitenkalender van de dorpsraad.

Wilt u bijdragen aan een activiteit van O’jac of heeft u andere leuke ideeën voor onze jeugd, neem dan contact op met Adriaantje van Enthoven of via jeugd@dorpsraadooltgensplaat.nl

Geen evenementen gevonden!